søndag den 1. august 2010

Olá blog. !
Det var fandeme sødt i Portugal!
Vi havde lejlighed lige ud til havet i en ekstremt dejlig by!
Dagene bestod af strand, sol, markeder, spil, udflugter, caféer og diverse is. -Ikke noget at klage over. Da vi ankom sent søndag aften, blev far, Martha og jeg sendt ud for at købe brød og mælk som viste sig, ikke at være ligeså simpelt som vi havde troet. Vi anede ikke hvor der lå et supermarked, og spurgte derfor efter et, i den nærmeste butik. En ting vi ikke lige havde overvejet var, at portugisere er sørgelig elendelige til engelsk. Så vi måtte prøve at komunikere på portugisisk, som endte med at blive en blanding af fransk, tysk og engelsk. Efter at vi havde kommet med et hav af eksempler på ting, de sælger i supermarkeder, forstod de hvad vi ledte efter.
.....Og kære portugisere. Jeg kan da SAGTENS forstå, at i ikke kunne forstå at vi ledte efter et "supermarcado" da vi spurgte efter "a supermarket". Well done.
Aftenerne gik med at side på altanen, se solnedgang, snakke og spille spil (partners ftw!), hvis vi ikke var ude at spise, efterfulgt af mig og martha, som spiste is på stranden, gik rundt i byen, shoppede (hvad der nu var at shoppe) og var til åbne koncerter, med elendige portugisiske bands. lol. Vi prøvede så vidt muligt at undgå de portugisiske (ellers meget pæne) drenge. Jeg tror, at jeg var den eneste blondine i byen og de havde det med at storsmile, pifte og blinke når jeg gik forbi..
Men fuck, hvor ha jeg dog nydt ugen! (hjeeerte)

Btw. er jeg faktisk ret sej. For jeg har sendt postkort til diverse personer. Se, DET er overskud!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar