mandag den 14. marts 2011

15.51. der er noget galt med min radio. den har dårlig forbindelse eller noget. pisse irriterende. jeg vælger ikke at slukke. de spiller et ret godt nummer, der på trods af den elendige lyd ikke tager så stor skade. har glemt hvad det hedder. det gør jeg altid. det er et af de dér numre med en titel, der bare ikke har noget med sangens indhold at gøre. jeg hørte sangen sindsygt meget i en periode. det er nogle år siden. jeg kan huske hvordan jeg sad i vindueskammen på mit værelse med åbent vindue og kiggede ned over gaden. det var sommer. det var sommeren år 2009 når jeg tænker nærmere efter. jeg kan huske at jeg brugte ufatteligt meget tid på bare at sidde og høre radio, hvor det her nummer blev spillet hele tiden. 15.53. nu er nummeret slut. jeg har på fornemmelsen at det næste nummer vil være dårligt. nu bliver forbindelsen også dårligere. den nye sang er startet men jeg kan egentlig ikke høre andet end skrammel. jeg slukker. 15.56 og den er tændt igen. har brugt de sidste to minutter på at rette op på en latterlig antenne der sidder fast på radioen. min radio er mærkelig. det er sådan én, der er for ny til at være gammel og for gammel til at være ny. den er derigennem ikke retro. ikke fashion. ikke fra 1960'erne da de var mega blærede, sådan nogle der er begyndt at blive cool igen. den er vel nok fra slutten af 1990'erne og er hverken ny, simpel og kompakt ej heller gammel nok til at være rigtig gammel. det er bare en radio, men det er egentlig fint nok. indtil idag har den jo spillet helt fornuftigt. og det gør den faktisk også lige nu. det ser ud til, at det eneste der skulle til, var at rette på antennen. føler mig ret teknisk. ret sej. de tekniske, der bare altid kan reparere ting, har altid været nogle af mine helt store forbilleder. hehe. 16.00, eller også bare 4. der er nyheder. yes. har jeg altid godt kunnet lide. alt interessant der er sket i verden bliver jo nævnt og oven i købet på bare 5 minutter. alt unødvendige bliver undladt, hvilket jo egentlig også er ret fedt. de har dramaet i japan som hovede-emne. det skal jeg høre! det er længe siden en naturkatastrofe har gået mig så meget på. vil lytte. og bare lytte. 16.07 en ny sang er igang

Ingen kommentarer:

Send en kommentar